ارزان ترین فایل ها را از ما خریداری کنید..

محل لوگو

نظرسنجی سایت

قیمت های سایت ما را چطور ارزیابی میکنید؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

مجموع 5 مقاله درباره ی موضوعات مختلف فیزیک«سری7»


مجموع 5 مقاله درباره ی موضوعات مختلف فیزیک«سری7»

فرمت فایل هاWORD

 

 

مجموع پنج مقاله ی کامل با قیمتی بی نظیر.

مطمئن باشید شما را از هر منبع دیگر درباره ی موضوعاتش بی نیاز میکند.

ما بهترین و کامل ترین مقاله ها را به شما عرضه خواهیم کرد.

قابل توجه دانشجویان،افراد علاقه مند به این موضوعات و کسانی که قصد تحقیق دارند

این مجموعه ی بی نظیر و کامل را از دست ندهید.

این مجموعه مقاله با قیمت عالی که درهیچ کجا پیدا نمیکنید به شما عرضه خواهد شد.

 

عناوین مقاله ها و بخش هایی از انها:

 

مقاله ی اول:خواص اپتیکی مواد  43صفحه

مقدمه:

بمنظور آشنائی با خواص اپتیکی مواد (رسانا و غیر رسانا) میبایست میدان الکتریکی E و میدان مغناطیسی B را در مواد بررسی نمود یا در واقع به عنوان محیط موجبری که انرژی یا موجی را انتقال میدهد مورد کنکاش قرار داد. لذا می بایستی که بحث الکترومغناطیسی را بعنوان زیربنا و ساختار لایه های اپتیکی مورد استفاده قرار داد از آنجاییکه عنوان پروژه طراحی فیلترهای نوری میباشد لذا ما فرض میگیریم که خواننده آشنا به مطائل الکترومغناطیسی است ما صرفاً به اعمال شرایط مرزی در یک مرز یا مرز دو محیط بسنده می نمائیم. طراحی فیلترهای منوری بمنظور بازتاب و یا عبور طول موج های خاص و یا باند خاص از طول موجها طراحی میگردد که میزان بازتاب و عبور آن برای طراح بعنوان کیک پارامتر قابل تغییر مطرح می باشد و در واقع میزان بازتاب و عبور را در محدوده خاصی که مورد مظر است اتفزایش و یا کاهش میدهد و یا پالایش طول موجها را با بالا بردن میزان عبور یک طول موج و یا یک محدوده طول موجها و کاهش عبور دیگر طول موجها بوسیله بازتاب یا جذب را انجام میدهد که همه اینها در طراحی فیلتر عملی میگردد.

نیاز و کاربرد به لاسه نشانی و یا طراحی فیلترهای نوری برای آینه های گرمایی (بازتابنده های گرمایی) و آینه های سرد، (که آینه های گرمایی فروسرخ را بازتاب و آینه های سرد فروسرح را عبور میدهند و در نورافکنها استفاده میشود).

آینه های دوررنگی (شامل پالایه های نوارگذاری که بررخهای منشوری لایه نشانی شده تا نور را در دوربینهای رنگی به کانالهای قرمز، سبز و آبی تقسیم کند) آینه های لیزر با بازتاب بالا و یا در انترفرومترهای فابری پرو، مایکسون، لنزهای دوربین های عکاسی، نظامی، تلسکوپها، دوربین های نظامی دید در شب، هدایتگر موشک و ... میباشد.

در این پروژه تکیه بر فیلترهای ضد بازتاب و تا حدی محدود به آینه ها نیز اشاره می نمائیم و ضمناً تلاش بر این بوده که با دستیابی به متد طراحی و محاسبات آن به قدرت طراحی فیلتر توسط کامپیوتر دست یابیم که به این منظور یک سری برنامه هائی در جهت طراحی کارائی فیلترها نوشته شد که نیاز به گسترش خیلی بیشتری دارند بهر حال برای این پروژه بالغ بر 200 صفحه ترجمه و مطالعه شده و نیز بالغ بر 100 ساعت کار با کامپیوتر برای دستیابی به بهترین طراحی ها و برنامه نویسی انجام گردیده است.

 

مقاله ی دوم:جوشکاری با لیزر  23صفحه

چکیده»

درسالهای اخیر جوشکاری بوسیله پرتو لیزر یا جوشکاری بوسیله لیزرهای دوتایی به یک تکنیک متداول تبدیل گردیده است. مطالعات گذشته نشان می دهد استفاده از پرتوی لیزر دوتایی می تواند اصابت بر آمدگی هات را در سرعت بالا اتفاق نی افتد به تاخیر انداخته و باعث کم شدن سرعت سود کردن می شود. در طول این مطالعات یک آزمایش با جزئیات کامل برای نشان دادن مزایای لیزرهای دوتایی و درک بهتر مکانیزم برای بهبود کیفیت انجام پذیرفت. در این آزمایش از یک لیزر کیلو وات که به دو انشعاب تقسیم شده بود بطوریکه تین دو پرتو در پشت سر هم قرار داشتند. برا ی جوشکاری استفاده شده آزمایش نشان داد که لیزرهای دو تایی بصورت فاحشی کیفیت را بهبود می بخشند. برای فولاد ها ، کیفیت سطحی با کاهش عیوبی از قبیل ، فوران حوضچه ، ترکهای داخلی و بالا رفتن چقرمگی ، کاهش ترک مزکزی بالا رفته و در آلمینیوم نیز این بهبود شامل ایجاد سطحی صاف وکاهش عیوبی از قبیل آخال ها ، شوراخهای سطحی و ترکهای زیرین می باشد. یک دوربین تحقیقاتی سرعت بالا در بالای قطعه کار که ارتفاع و اندازه توده بخاری نشان می داد، علوم ساخت که در میانگین نوسانات فرکانس مسبت به لیزرهای تک پرتو تغییرات فاحشی انجام گرفته است. این اغییرات برای فولاد 2/1 کیلو هرتز بوده است. همانگونه که نوسانات وابسته به ناپایدار بودن سوداخ کلید است ناپایدار بودن تودة بخار نیز باعث ناپایدار بودن فرآیند جوش می شود وبه جوشی فقیر منجر می شود. در جوشکاری با دو لیزر توده بخار فقط نوسانی در فرکانس مشخص پیدا کرده اما اندازه توده بخار تغییرات کمی در حین جوشکاری دارد. فرآیند پایدار شده و به بهبود کیفیت در جوشکاری با لیزر کمک می کند.

 

مقاله ی سوم:حمل و نقل سريع ريلی  29 صفحه

1- كليات

1-1- مقدمه :

چشم اندازي به جهان، نشان مي دهد كه توسعه هوشمندانه، شكل دهندة مطالعات و تحقيقات حمل و نقل ريلي در كشورهاي پيشرفته بوده است. در قرن بيستم تقريباً همگي مطمئن بودند كه جايگزيني براي غول هواپيما در صنعت حمل و نقل مسافري پيدا نخواهد شد. البته اين نگرش، امروزه، مغلوب تحولات شگرف حمل و نقل ريلي است كه براي سومين سال از قرن بيست و يكم، رشد فناوري در اين بخش شتاب ويژه اي به خود گرفته است و هر لحظه آشكارتر مي سازد كه محاسبات امكان سنجي اين نوع از حمل و نقل، تا چه حدي براي دوستداران كره زمين، سودآور است. در حمل و نقل بين شهري، كيفيت هر يك از سيستمهاي حمل و نقل، با توجه به توان رقابتي هر يك، با ساير سيستم ها ارزيابي مي شود . اين توان با توجه به مزاياي حمل و نقل ريلي در مصرف كم انرژي، سرعت مناسب، ايمني و آلودگي كمتر همراه با ظرفيت بيشتر در حمل و نقل مسافر و بويژه حمل و نقل بار اهميت پيدا مي كند.

در گذشته، زماني كه براي اولين بار سيستم راه آهن مطرح شد، استقبال از اين سيستم بسيار زياد بود. با ورود هواپيما و وسيع شدن اتوبانها، كم كم ، راه آهن ، جايگاه خود را از دست داد. اما به تدريج با شلوغ شدن كريدورهاي هوايي و اتوبانها، كشورها به استفاده از راه آهن، براي استفاده از مزاياي بسيار زياد آن روي آوردند.

در كنار اين شرايط، رشد بسيار سريع فن آوري حمل و نقل ريلي، برتريهاي اين سيستم را در حمل و نقل بار و مسافر، نشان داده است. افكار عمومي دوباره به اين بخش توجه ويژه اي نشان دادند. در حال حاضر ميزان توان رقابتي اين سيستم بطور كامل وابسته به سطح فن آوري سيستم است و در دنياي امروز، داشتن فن آوري سيستم حمل و نقل ريلي به يك بحث راهبردي تبديل شده است.

عدم وابستگي به شرايط جوي، مصرف كم انرژي، سرعت و ايمني، جزء ويژگيهاي موروثي اين بخش است. فن آوريهاي جديد سيستم از قبيل بهره گيري از سيستمهاي كنترل اتوماتيك (CTC) جهت افزايش ضريب ايمني، جايگزين كردن انرژي برق بجاي سوختهاي فسيلي و هدايت و افزايش سرعت و كم شدن حجم ترافيك خطوط، تحولي عظيم در اين صنعت پديد آورده است. ورود سيستمهاي مغناطيسي كه سرعت قطارها را تا 550 كيلومتر در ساعت، افزايش داده است، به يقين، انقلابي در صنعت حمل و نقل ريلي است. خطوط مغناطيسي ايالات متحده، شينكانسن ژاپن و TGV فرانسه همه نشان دهندةرشد و اقبال گسترده از اين تحولات هستند.ميزان مصرف انرژي حمل و نقل جاده اي در حمل به ازاي هرتن – كيلومتر، 20 درصد كيلومتر در ساعت است. در صورتي كه همين مقياس براي سيستم ريلي در حمل كالا به ازاي هر تن – كيلومتر، 6 درصد برآورد شده است. اين شرايط در بحث آلودگي هواي محيط هم قابل بررسي شده است. هوايي كه حمل و نقل جاده اي به ازاء هر مسافر – كيلومتر، آلوده مي كند، با متوسط ظرفيت مسافر، 96 گرم است در صورتيكه در بخش ريلي به ازاء هر مسافر – كيلومتر با 35 درصد ظرفيت نهايي، 2.11 گرم برآورد شده است.

 

مقاله ی چهارم:همه چیز درباره ی تله یون  54صفحه

تله يون وسيله اي است كه يون را در ناحيه خاصي از فضا جايگزيده كند عمل تله گذاري از طريق بر هم كنش الكتريكي و يا مغناطيسي بين اتم يونيده و ميدان اعمال شده انجام مي گيرد.

دام يوني در سال 1953 اختراع شد. دو دانشمند بنام هاي stein wedel , paul در دانشگاه بن آنرا ساختند. كاركرد ابتدايي آن نيز در اسپكنزوسكوپي جري بود. چند سال بعد Heinrich , Post يك طيف نگار جرمي را با استفاده از اصول Strong focusing Principles ساختند. سال ها قبل از اين موضوع، تئوري تمركز دادن قوي ذرات باردار با استفاده از گراديان متناوب ميدان هاي مغناطيسي چار قطبي توسط يك دانشمند يوناني بنام Chiristofilos در آتن بنيان نهاده شده بود. علي رغم اين پيروزي ها خيلي به اين موضوع بها داده نشد تا آنكه Wolfgang و همكارانش در دانشگاه بن اين اثر را بدنياي علم شناساندند. QIT يا Quadru pole همان دام يوم با هندسه هذلولوي مي باشند. مورد استفاده اوليه QIT ها در طيف سنجي جرمي بود. در اين سيستم ها از هندسه استاندارد هذلولوي پيروي مي شد. تا سال 1962 كه لانگور دام يوم با هندسه استوانه اي را اختراع و ثبت نمود معادلات حركت يون در دام استوانه اي CIT با نوع هايپربوليك متفاوت بدست آمد. دام يون استوانه اي بدليل كوچك سازي و سهولت ساخت، مورد توجه برخي محققين قرار گرفته است. اگر چه CIT هندسه ساده اي دارد ولي معادلات حركت آن پيچيده است. زيرا غير خطي و جفت شده است.

اخيرا نوع جديدي از دام بنام دام تركيبي معرفي شده است. تنها در يك مقاله از دانشگاه تگزاس آزمايشاتي در اين باره انجام داده اند. Arkim و Laude در تحقيق خود طيف سنجي جرمي با اين دستگاه را دنبال
كرده اند. در اين سيستم تركيبي(HIT) هندسه هذلولوي با استوانه اي نوع جديدي از عمليات تله گذاري را انجام مي دهند. معهذا معادلات حركتي يون پيچيده تر از دو نوع QIT و CIT مي باشد. براي آنكه عملكرد دام HIT را درك كنيم بايستي ابتدا اصول QIT و CIT را بدانيم در اين پژوهش معادلات حركت يون در HIT را يافته و پتانسيل و ميدان داخل دام بدست مي آيد. و بهبود مي يابد همچنين نشان مي دهيم كه چگونه تنظيم پارامترهاي هندسي سلول دام مي تواند در كاهش حضور مراتب بالاتر ميدان موثر باشد. حتي چگونه
مي توان ديگر پارامترها را بهينه سازي نمود. همچنين منحني پايداري نيز بطور تئوري ترسيم خواهد گرديد.

 

مقاله ی پنجم:خواص الاستیکی نانوتیوپ ها  26صفحه

خواص الاستيكي نانوتيوپ‌ها :

تغيير شكل نانوتيوپ‌ها ، به خصوص در نانوتيوپ‌هاي كربن تك ديواره ؛ به شدت الاستيك مي‌باشد ، الاستيك بودن يكي ديگر از خواص كاربردي بسيار مناسب نانوتيوپ‌ها به شمار مي رود .براي مثال اگر از اين مواد در ساخت يك اتومبيل استفاده شود آنگاه پس از تصادف تمامي كمانش‌ها و تاب خوردگي‌ها باز شده و ماده هيچ گونه اثري از صدمه ديدن را از خود نشان نخواهد داد . از ديگر كاربردهاي اين مواد مي‌توان به ساختمان‌هاي ضد زلزله و المان‌هايي براي ساخت پل‌ها اشاره نمود . البته مشكلات و مسايل بسياري وجود دارد كه بايد تحقيقات زيادي صورت گيرد تا بر اين مشكلات غلبه شود .

كاربرد در نانوتكنولوژي :

نانوتيوپ‌هايي كه داراي انتهاي باز باشند مي‌توانند به داخل سلول نفوذ كرده و مواد شيميايي داخل آن را بررسي نمايند و يا ميتوانند به عنوان پيپت‌هايي بسيار كوچك عمل كرده و مولكو‌ل‌ها را به داخل سلول بفرستند. مدلسازي‌هاي كامپيوتري نشان مي‌دهند كه مولكول آب مي‌تواند به سرعت وارد نانوتيوپي با قطر هشت نانومتر شده و طول آن را طي كند . بعلاوه مدلسازي‌هاي كامپيوتري انجام شده براي تعداد ديگري از مولكول‌هاي آلي نشان دهنده اين نكته است كه آنها نيز مي‌توانند با سرعتي معادل با سرعت آب در طول نانوتيوپ حركت نمايند . با استفاده از اين خاصيت غير عادي نانوتيوپ‌هاي كربن ، مي‌توان از آنها در كاربردهاي پزشكي مانند تزريق دارو به صورت بسيار هدفمند ، بهره گرفت .

به علت حساسيت بالاي نانوتيوپ‌ها و اندازه آنها مي‌توان از اين مواد به عنوان سنسور استفاده كرد . مقاومت الكتريكي نانوتيوپ‌هاي نيمه رسانا به شدت با تغيير محيط اطراف آنها تغيير مي‌كند كه از اين امر براي ساخت سنسور‌هاي حساس استفاده مي‌شود . مشكلي كه وجود دارد و بايد در كاربردها به آن توجه داشت اين است كه نانوتيوپ‌ها نسبت به بسياري از تركيبات شيميايي مانند اكسيژن و آب حساس بوده و ممكن است قادر نباشند كه يك ماده شيميايي و يا گاز را از ديگر مواد تشخيص دهند .

سوزن دستگاههاي اسكن‌ كننده براي توسعه نانوتكنولوژي بسيار با اهميت هستند زيرا اين دستگاهها شكل سطح را مشخص مي‌كنند .بنابراين بايد سوزن آنها بسيار تيز باشد و پس از مصرف مكرر دچار سايش نگردد. امروزه نانوتيوپ‌هاي منفرد كه به تيرهاي يك سر درگير سيليكني متصل هستند در ميكروسكوپ‌هاي نيروي اتمي متداول استفاده مي‌شوند . نمونه‌اي از اين سوزن‌هاي ساخته شده از نانوتيوپ‌ كربن در شكل 5-55 نشان داده شده است .

همچنين اين نانوتيوپ‌ها علاوه بر اينكه داراي ميزان تيزي بالايي مي‌باشند در مقابل خسارات مكانيكي نيز مقاوم‌اند و تصاوير با كيفيت بالايي را فراهم مي‌آورند . به عنوان مثال يك سوزن ميكروسكوپ ساخته شده از نانوتيوپ مي‌تواند مسير يك DNA را دنبال نموده و مواد شيميايي به كار رفته را تشخيص دهد .


مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۳ فروردین ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 150

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

باتشکر از بازدید شما،، لبخند فراموش نشود

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما