ارزان ترین فایل ها را از ما خریداری کنید..

محل لوگو

نظرسنجی سایت

قیمت های سایت ما را چطور ارزیابی میکنید؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

مجموع پنج مقاله درباره ی موضوعات مختلف فیزیک«سری5»


مجموع پنج مقاله درباره ی موضوعات مختلف فیزیک«سری5»

فایل هاword

عناوین مقاله ها و بخشی از انها:

 

مقاله ی اول:طیف پیوسته  22صفحه

طیف پیوسته :

نخستین ساز و کار ( مکانیسم ) صدور را نظریه کلاسیک پیشبینی کرده است ؛ بنا بر معادلات مکسول ، یک ذرّه باردار ، هنگامی که حرکت یکنواخت نداشته باشد ، خود منبع تشعشع مغناطیسی است . بنابر این ، در لوله کروکس که وجود اشعه ایکس در آن کشف شده است ، مانند (( لوله های اشعه ایکس )) معمولی ها ، اصل اساسی تابه الکترونهایی است که بر اثر اختلاف پنانسیلی در حدود چند ده کیلو ولت به حرکت درآمده است . این تابه را مانع سختی به نام (( آنتی کاتود )) از حرکت بازداشته است.

الکترونها پس از برخورد به آنتی کاتود تا عمق حدود یک میکرون در آن نفوذ می کنند : در این فاصله ( حدود یک میکرون ) سرعت الکترونها از چند هزار کیلومتر بر ثانیه به سرعت الکترونها تحت تأثیر یک شتاب کاهنده خیلی قوی قرار میگیرند ، و آنچه را که (( تشعشع کند ساز )) نامیده می شود ، پخش می کنند : یک دسته از فونتها به بسامدهای گوناگون از جمله بسامد مربوط به اشعه ایکس به علت ضعف قدرت جذبشان نمی توانند از فلز بیرون آیند .

اما مشاهده می شود که طیف پیوسته ، به طور ناگهانی ، از طرف طول موجهای کوتاه از آستانه ای آغاز می شود ، که فقط به انرژی الکترونهای تابشی ، بنابر این ، به ولتاژ وصل شده به دو سر لوله بستگی دارد – و این اثری است که به وسیله نظریه کلاسیک قابل توجیه نمی باشد . این اثر همان پدیده کوانتیک ( ذره ای ) است : یک فوتون تنها از یک الکترون ، آن هم هنگام کندیش ، به دست می آید ؛ در هر حال ، انرژی فوتون صادره نمی تواند از انرژی الکترون در لحظه ای که در آنتی کاتود نفوذ می کند تجاوز کند . در نتیجه اندازه بیشینه ( ماکزیموم ) انرژی فوتون ، h υ برابر eV است ، که در آن V اختلاف پتانسیل دو سر لوله می باشد . بنابراین طول موج پرتو تشعشع صادره بیشتر از طول موج آستانه می باشد .

 

مقاله ی دوم:طیف نگاریIRوFTIRوUV  صفحه48 

طيف نگاري UV, FTIR, IR

موضوعات مورد بررسي در اين سمينار، خصوصيات پرتوهاي IR,UV و وسايل طيف نگاري است و همچنين كاربرد اين پرتوها به عنوان آناليز سطوح بر روي مواد مي باشد.

فصل 1

1-1) خصوصيات و ويژگي هاي پرتو UV (وراء بنفش)

اشعه واراء بنفش بدسته اي از امواج الكترو مغناطيس اطلاق مي شود كه پس از طيف مرئي قرار گرفته و طول موج آن بين A3900-1800 ( و يا 39/0 مو و 0144/0 مو) مي باشد. اين اشعه قابل رويت نيست ولي از روي خاصيت شيميايي آن مي توان به وجودش پي برد حد اخير قرار دادي است چون بين اشعه وراء بنفش واشعه ايكس از لحاظ خواص فيزيكي حد فاصل مشخص و واضحي وجود ندارد.

طبق توصيه كنگره كپنهاك (سال 1932) اشعه UV را به سه منطقه تقسيم مي كنند.

1-وراء بنفش با طول موج بلند يا وراء بنفش A-اين اشعه بين طول موجهاي 39/0 و 315/0 مو قرار دارند. نسبت اين اشعه در نور آفتاب، قوس الكتريكي ذغال و چراغهاي الكتريكي معمولي زياد است. از نظر بيولوژيك توليد اريتم نمي كند مگر اينكه تابش شديد و طولاني باشد.

2- وراء بنفش با طول موج متوسط ياوراء بنفش B- كه بين طول موجهاي 315/0 مو و 28/0 مو واقع شده اند. اين اشعه در نور چراغ، بخار جيوه و قوس هاي الكتريكي با الكترودهاي فلزي وجود دارد. تاثير آنها در پوست شديد است و زودتر از وراء بنفش A، اريتم توليد مي كند. پس از برطرف شدن اريتم، به علت پيگمانتاسيون شديد تا مدتي پوست تيره مي ماند.

3-وراء بنفش با طول موج كوتاه و يا وراء بنفش C كه شامل طول موج هاي كوتاهتر از 28/0 مو مي باشد و فقط درقوس الكتريكي جيوه وجود دارد. خواص شيميايي آن خيلي شديد است ولي چون در طبقات سطحي پوست جذب مي شود، اريتم و تيرگي پوست در آن خفيف است. اما اثر ميكروب كشي آن (باكتريها و مخمرها و غيره) بسيار شديد مي باشد.

جذب اشعه وراء بنفش- از شيشه معمولي فقط اشعه وراء بنفش A عبورميكند در صنعت، شيشه هائي با تركيبات مخصوص مي سازند كه تا طول موج 26/0 مو يعني وراء بنفش A و B و قسمتي ازC نيز ازآنها مي گذرد.

آب خالص براي اشعه وراء بنفش شفاف ترين مايعات است وطبقات نازك آن امواج بلندتر از 2/0 مو را از خود عبور مي دهند

آلبومين ها بر حسب فرمول شيميايي خود، طول موج‏هاي مختلفي را عبور مي دهند و داراي نوارهاي جذبي مخصوصي هستند كه به تركيب شيميايي آنها بستگي دارد.

 

مقاله ی سوم:سيم كوچك انتقال دهنده الكتريسيته  35صفحه

                                    

دانشمندان براي اولين بار نشان داده اند كه يك سيم كوچك كريستالي( بلوري ) منفرد مي تواند به عنوان يك هادي الكتريكي عمل كند . چارلز لايبر و همكارانش در دانشگاه هاروارد عقيده دارند كه اين ليزرهاي كوچك مي توانند براي كاربردهاي متغيري بكار روند زيرا مي توانند بيشتر طول موجها را گسيل كنند . اين كاربردها شامل ارتباطات و مخابرات و همچنين براي انتقال قوي اطلاعات با حجم زياد است .

ليزرهاي نيمه رسانايي كه به طور الكتريكي هدايت مي شوند تا حال براي كاربردها مورد استفاده قرار مي گرفتند اما هزينه ساخت آنها زياد است . علاوه بر اين ابزارهايي كه معمولا براي تركيب كردن نيمه رساناها ساخته شدند كار يكپارچه كردن سيستم هاي پايه سيليكوني را مشكل انجام مي دهند.

براي غلبه بر اين مشكلات ، بسياري از محققين براي يافتن جانشيني مانند ليزرهاي كوچك شروع به تحقيق كردند . يك ليزر به يك واروني جمعيت بين دو تراز انرژي در سيستم احتياج دارد . اين واروني جمعيت به صورتي است كه تراز بالاتر داراي جمعيت بيشتر ي از تراز پايين تر است . اين كار مي تواند بوسيله ليزرهاي خارجي براي برانگيخته كردن مواد به روشي كه به دمش اپتيكي موسوم است انجام شود . براي كاربردهاي واقعي وسايل مورد استفاده بايد ليزر را به صورت الكتريكي هدايت كنند و نه به صورت اپتيكي .

براي رفع اين مشكل ، لايبر و همكارانش كه بر روي اين طرح كار مي كنند براي اين آزمايش از يك بلور منفرد سولفيد كادميم كه قطر آن 200-80 نانومتر است استفاده كردند .

 

مقاله ی چهارم:عایق های حرارتی  42صفحه

 تنظیم شرایط محیطی

 عنوان :

 1- انواع روشهاي گرمايش و سرمايش در ساختمانهاي مسكوني و تجاري

مقدمه:

تهيه محيط مناسب براي زندگي در فصول مختلف سال يك مسئله مهم است. انسان اوليه با شناختن آتش در كلبه ها و غارها ،ايجاد گرماي غير سالم توام با دود ، تااندازه اي خود را در زمستان سرد حفظ ميداشت و بعدها با گذاشتن دود كش ،هدايت دود بخاري با ساخت اولين بخاري ديواري انجام گرفت.روميها به طريق بسيار جالبي ،يعني گرم كردن كف ساختمانها بوسيله نصب كانالهاي دود محيط را گرم مي كردند،كه هنوز در بعضي از نقاط آثار آن باقي است.

امروز يكي از سيستمهاي معمول بنام گرمايش تشعشعي به تقليد از اين روش مورد استفاده قرار مي گيرد.با افزايش جمعيت جهان و محدود بودن منابع انرژيهاي فسيلي ،نياز به بررسي و تحقيق بيشتر در رسيدن به راههاي عملي و صحيح بهره برداري از اين انرژيها ،فرايندي است كه مي بايست با دقت هر چه تمامترانجام گيرد.

در اين فصل علاوه بر اشاره به روشهاي مختلف گرمايش و سرمايش ،بررسي در مورد روشهاي صرفه جويي و همچنين جلوگيري از اتلافات حرارتي و برودتي

صورت خواهد گرفت.

1-1- روشهاي گرمايش ساختمان به صورت مجزا

در اين روشها جهت گرمايش هوا در محيط داخلي ساختمان از منابع جداگانه نسبت به گرمايش آب مصرفي روزانه استفاده شده و گرمايش آب مصرفي و هوا ساختمان به صورت پيوسته نيست .

بطورطبيعي در اين روش مصرف كننده هاي مختلف انرژي وجود خواهند داشت كه به تفضيل توضيح داده خواهد شد.

1-1-1-گرم كردن هواي داخلي ساختمانهاي مسكوني و تجاري (به صورت مجزا)

ميدانيم كه درجه حرارت بدن انسان ثابت بوده و 37 درجه سانتيگراد

مي باشد.اصطكاكهاي داخلي بدن همانند (جريان خون ، حركت عضلات ) وعكس

ا لعملهاي گرمازاي داخلي در انسان توليد انرژي حرارتي كرده كه بايد به خارج دفع شود تا درجه حرارت بدن به علت افزايش اين انرژي حرارتي بالا نرفته و همواره ثابت باشد.آزمايشات نشان ميدهد كه انسان در حال فعاليت كم ،وقتي احساس راحتي مي كند كه درجه حرارت و رطوبت نسبي محيط در شرايط مطبوع بوده و دفع انرژي حرارتي از بدن بدان گونه باشد كه احساس نامطلوبي در شخص ايجاد نكند.اين شرايط در فصل زمستان و تابستان متفاوت است . وقتي درجه حرارت كمتر از اين مقدار باشد بدن شخص در مقابل عكس العملهاي گرمازا قرار گرفته و شخص احساس سرما خواهد كرد كه در اين حالت نياز به گرمايش محيط داخلي ساختمان وجود خواهد داشت .

 

مقاله ی پنجم:شبیه ساز میکروسکپی  47صفحه

1-معرفی :

AIMSUN (شبیه ساز میکروسکوپی عملکردی برای شبکه های شهری و غیر شهری) [BAR94] ، شبیه ساز ترافیکی میکروسکوپی می باشد که می تواند شامل شبکه های ترافیکی متفاوتی باشد . شبکه های شهری ، آزادراهها ، بزرگراه ها ، کمربندی ها ، راه های شریانی و ترکیبی از آن ها ، به عنوان یک ابزار برای آنالیز ترافیکی برای کمک به مهندسین ترافیک در سیستم های آنالیز و طراحی ترافیک ، طراحی و ساخته شده است . به اثبات رسیده است که این برنامه برای بسیاری از سیستم های کنترل ترافیک جدید و برنامه های مدیریتی مفید و کارا بوده است که چه بر پایه ی تکنولوژی سنتی و چه بر اساس اجرای سیستم های حمل و نقل هوشمند امتحان شده است .

AIMSUN می تواند سیستم های کنترل ترافیک سازگار مثل SCATS ، VS-PLUS و C-Regelaar را شبیه سازی کند همچنین می تواند در زمینه های حقیقی سازی اتومبیل ها ، سیستم های کنترلی که به حمل و نقل عمومی سرویس می دهد ، سیستم های مدیریتی حمل و نقل پیشرفته (با استفاده از VMS ، استراتژی های کاهش میزان ترافیک ، سیاست های اجرای شبیراهه ها و ... )، سیستم های هدایت و راهنمایی اتومبیل ها ، زمان بندی اتومبیل های حمل ونقل و سیستم های کنترلی و نمایش آن ها بر روی تاثیرات محیطی از لحاظ آلودگی هوا ومنابع انرژی ، مورد استفاده ی گسترده قرار می گیرد .


مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۲ فروردین ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 95

دیدگاه های کاربران (0)

باتشکر از بازدید شما،، لبخند فراموش نشود

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما