ارزان ترین فایل ها را از ما خریداری کنید..

محل لوگو

نظرسنجی سایت

قیمت های سایت ما را چطور ارزیابی میکنید؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

مجموع پنج مقاله درباره ی موضوعات فیزیک«سری1»


مجموع پنج مقاله درباره ی موضوعات فیزیک«سری1»

فایل هاword

مجموع پنج مقاله ی کامل با قیمتی بی نظیر.

مطمئن باشید شما را از هر منبع دیگر درباره ی موضوعاتش بی نیاز میکند.

ما بهترین و کامل ترین مقاله ها را به شما عرضه خواهیم کرد.

قابل توجه دانشجویان،افراد علاقه مند به این موضوعات و کسانی که قصد تحقیق دارند

این مجموعه ی بی نظیر و کامل را از دست ندهید.

این مجموعه مقاله با قیمت عالی که درهیچ کجا پیدا نمیکنید به شما عرضه خواهد شد.

عناوین هر مقالهو بخش هایی از هر مقاله:

 

مقاله ی اول:کاربرد غیر نظامی فناوری هسته ای    27صفحه

در پزشکي کاربرد راديو ايزوتوپ ها ( اتم هاي يک عنصر را که عدد اتمي يکسان و عدد جرمي متفاوت دارند ، ايزوتوپ هاي آن عنصر مي نامند ــــ بارهاي مثبت که همان تعداد پروتون ها مي باشند را عدد اتمي و مجموع تعداد پروتون ها و نوترون هاي هسته يک اتم را عدد جرمي آن مي گويند ) در سه زمينه متمرکز است که عبارتند از تشخيص ، درمان و تحقيق

به عنوان مثال P ( با عدد جرمي 32 يک گسيلنده بتا با نيمه عمر 3/14 روز ) براي درمان يک نوع بيماري خوني ( Polycythema ) به کار مي رود . اين عنصر پس از تغذيه توسط بيـــمار ، در مغز استخوان جمع مي شود و توليد سلولهاي قرمز خون را کند مي کند و به اين ترتيب در درمان برخي بيماري هاي خوني موثر است.

PU ( با عدد جرمي 238 ) در ساخت تنظيم کننده قلب ( گام ساز Pacemaker ) در صنعت پزشکي کاربرد دارد. در يک قلب سالم انقباض قلب با يک پالس الکتروشيميايي شروع مي شود . انقباض از گره سينوس ( Sinus Node ) نزديک به قسمت فوقاني قلب شروع مي شود و به طرف پايين گسترش مي يابد. در بعضي اشخاص به دلايل مختلف ، قلب به طور همزمان با پالس گره سينوس نمي زند و به همين علت يک تنظيم کننده قلب يا گام ساز که در زير پوست کار گذارده مي شود ، قلب را تحريک مي کند.

مقاله ی دوم:توضیح کامل درباره ی کمیت های فیزیکی و سینماتیک    126صفحه

 

كميتهاي فيزيكي ، استانداردها ، ويكاها :

 

واحدهاي ساختاري فيزيك ، همين كميتهايي هستند كه براي بيان قوانين اين علم به كار مي روند : طول ، جرم ، زمان ، نيرو ، سرعت ، چگالي ، مقاومت ويژه ، دما ، شدت روشنايي ، شدت ميدان مغناطيسي ، و بسياري كميتهاي ديگر . خيلي از اين واژه ها ، مثل طول و نيرو ، در شمار واژههاي روزمره اند . مثلاً ممكن است گفته شود : “ او در طول زندگيش فشار زيادي را تحمل كرده است.” اما در فيزيك نبايد گول معني روزمرة اين واژ ها را خورد . تعريف علمي دقيق طول و فشار ، هيچ ربطي به معني اين دو واژه در جملة بالا ندارد .

 

خيلي از كميتهاي پيچيده تر را مي توان بر حسب اين كميتهاي پايه بيان كرد . مثلاً ، تا مدتها دفت اندازه گيري طول و زمان از خيلي از كميتهاي فيزيكي ديگر بيشتر بود و اين دو كميت را عموماً براي تعيين استاندارد به كار مي برند . دقت اندازه گيري سرعت كمتر بود ، و بنابراين به عنوان كميتي مشتق ( زمان /طول = سرعت ) در نظر گرفته مي شد . اما امروزه دقت سنجش سرعت نور ، بيش از دقت استاندارد پيشين طول است ؛ البته هنوز هم طول را كميتي بنيادي مي دانيم ، اما استاندارد آن را از استاندارد سرعت و زمان به دست به دست مي آوريم .

 

سينماتيك ذره:

براي شروع مطالعه ، مورد ساده اي را در نظر مي گيريم : ذره اي كه روي خط راست حركت مي كند . حركت راست خط خوبي اش اين است كه با آن مي توانيم مفاهيم بنيادي سينماتيك ، مثلاً سرعت و شتاب را بدون نياز به رياضيات مربوط به بردارها ، كه معمولاً براي تحليل حركت هاي دو بعدي و سه بعدي به كار مي رود ، به سادگي معرفي كنيم . البته در همين شكل محدود حركت هم مي توانيم خيلي از وضعيت هاي واقعي را بررسي كنيم : سنگ در حال سقوط ، قطار شتاب دار ، اتومبيل در حال ترمز ، گوي هاكي در حال لغزش ، صندوقي كه از شيبي بالا كشيده مي شود ، الكترون هاي سريع لامپ پرتو X ، و نظاير آن ها نمونه هاي از اين مواردند . در اين موراد حالت حركت مي تواند تغيير كند ( مثلاً ممكن است به گوي هاكي ضربه بزنيم تاشروع به حركت كند ) ، جهت حركت هم مي تواند تغيير كند ( مثلاً مي شود سنگ را به هوا پرتاب كرد تا دوباره به زمين برگردد ) ، اما در هر حال اين حركت بايد مقيد به يك خط راست باشد .

 

مقاله ی سوم:همه چیزدرباره ی کروماتوگرافی      16صفحه

 

جداسازي بوسيله كروماتوگرافي

 

اهميت روش كروماتوگرتافي به دقت زياد آن است كه مي تواند مقدار بسيار كم مواد موجود در عصاره سلولي را تفكيك كند. اساس اين روش بر جابجايي ذرات موجود در يك بخش متحرك بر روي يك بخش جامد است. سرعت جابجايي مواد موجود در بخش متحرك با درشتي مولكول ها، جرم مولكولي آنها و ميل تركيبي مواد بستگي دارد در نهايت نمونه بر حسب درشتي و جرم مولكولي در جايگاههاي خاصي از بخش ثابت جايگزين مي شود.

 

 

 

كروماتوگرافي روي كاغذ

 

انواع جداسازي هاي مختلف و ساده بر روي كاغذ به عنوان پيشروان كروماتوگرافي كاغذي توصيف شده اند.

 

در اين روش فاز ثابت يك محيط آبي است كه مولكولهاي آن با رشته هاي سلولي كاغذ كروماتوگرافي پيوندهاي محكمي دارد و فاز متحرك يك حلال آلي است كه با خاصيت موئينگي از خلال كاغذ عبور مي كند. در اين روش قطره اي از محلول حاوي مخلوطي كه بايد جدا شود را روي سك صفحه يا نوا كاغذ صافي در محل علامت گذاري شده قرار مي دهند. در اين محل، قطره به صورت يك لكه حلقوي پخش مي‌شود. وقتي كه لكه خشك شد، كاغذ را در يك ظرف مناسب سربسته طوري قرار مي دهند كه يك سر آن در حلال انتخاب شده به عنوان فاز متحرك فرو رود (لكه نبايد توي محلول قرار گيرد چون لكه از كاغذ شسته مي شود). حلال از طريق الياف كاغذ در نتيجة كاغذ در نتيجة عمل موئينگي نفوذ مي كند و اجزا مخلوط را به ميزانهاي مختلف در جهت جريان حمل مي كند. نكته مهم اين است كه سطح كاغذ نبايد كاملاً بوسيله حلال پوشانده شود، زيرا در اين صورت اصلاً جداسازي صورت نمي گيرد و يا نواحي خيلي پخش مي شوند. وقتي كه حبهه حلال مسافت مناسبي را طي كرد يا بعد از يك زمان قابل قبول، كاغذ را از تانك بيرون آورده، جبهه حلال را با علامتي مشخص مي كنند و مهلت مي دهند تا كاغذ خشك شود.

 

مقاله ی چهارم:همه چیز درباره ی کاویتاسیون    33صفحه

 

معرفي پديده كاويتاسيون

 

تاريخچه

 

نيوتن اولين فردي بود كه بطور تصادفي در سال 1754 در حين آزمايش عدسيهاي محدب به پديده كاويتاسيون و تشكيل حباب در مايعات برخورد كرد ولي نتوانست علت آن را شناسايي كند. او مشاهدات خود را چنين بيان كرده است:

 

«در مايع بين عدسيها، حبابهايي به شكل هوا بوجود آمده و رنگهايي شبيه به هم توليد كرده كه اين حبابها نمي‎تواند از جنس هوا باشد زيرا مايع قبلاً هوا زدايي شده است.»

 

نيوتن تشخيص داد كه اين عمل نتيجه بيرون آمدن هوا در اثر كاهش فشار است و حبابها دوباره نمي‎تواننددر مايع حل شوند و در نتيجه پديده كاويتاسيون را باعث خواهند شد.

 

مهندسان كشتي‎سازي در قرن نوزدهم به شكل عجيبي برخورد كردند. آن اين بود كه پيچهاي توربينها كه به آب دريا در تماس بودند بعد از مدتي باز مي‎شدند، آنها نتوانستند هيچ دليل قانع كننده‎اي براي اين عمل پيدا كنند.

 

مقاله ی پنجم:کنترل کننده های فشار     18صفحه

 

کنترل کننده های فشار

 

L404A-D,f ; L604A , L , m

 

کنترل کننده های فشار L404 و L604 از جمله کنترلرهایی هستند که می توانند محدوده فشار را بهصروت اتوماتیک یا دستی تا 300Psi یا ( 2101kg/Cm2یا2068kpa ) تنظیم و محافظت نمایند.

 

ü توان تشخیص فشار سیالات عامل مانند بخار، هوا، گازهای غیر قابل اشتعال یا سیالات غیر خورنده را دارد.

 

ü در بررسی های بعمل آمده در پودر کردن نفت با فشارهای متوسط در مشعل ها L404B پیشنهاد شده است.

 

ü جدول هایی با Spst ، Spdt یا Dspt موجود می باشند که دارای ربع کارکرد متنوعی می باشند.

 

ü کلیدهای جیوه های به گرد و غبار حساس نیست اند (تمام مدل ها بجز L404f که عملکرد جداگانه ای داد)

 

ü تمام مدل ها قابلیت تنظیم بصورت کاهش متغیری را دارند (بجز L604m )

 

ü دسته بزرگی از ماشین ها با راه اندازی دستی با جابه جایی اهرم راه انداز نمی شکند و محدوده عملکرد محافظتی دارند.

 

ü پیچ تنظیم در بالای محفظه نصب شده است.

 

ü واحد سنجش در انگلیس (Psi) و در بقیه جاها واحد متریک (kg/cm2) استو

 

ü بیشتر واحدهای سنجش در اروپا به غیر از انگلستان در مورد لوله ها، پیچ ها و همچنین فشار که بر حسب kg/cm2 یا kpa و غالباً psi است.

 

ü پوشش کلید و محفظه کنترل فشار از پلاستیک روشن است.

 

ü نشان دهنده سطح در فضای از پوشش قرار گرفته است.

 

ü محفظه شش ضلعی مناسب با (1/4 تا 18) پیچهای داخلی، بطور مستیم برای 14026 یک بخار مونتاژ شده است (حلقه سیفونی)

 

ü از پیچهایی که در میان سوراخ های پشت محفظه قرار گرفته است برای پایه ها استفاده می شود.


 

 

 


مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۲ فروردین ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 144

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

باتشکر از بازدید شما،، لبخند فراموش نشود

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما