ارزان ترین فایل ها را از ما خریداری کنید..

محل لوگو

نظرسنجی سایت

قیمت های سایت ما را چطور ارزیابی میکنید؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

مجموع 6مقاله ی کامل درباره ی نانوتکنولوژی و عوامل مربوط به ان


مجموع 6مقاله ی کامل درباره ی نانوتکنولوژی و عوامل مربوط به ان

فرمت:doc

مجموع صفحات 6 مقاله:322       کامل ترین مقاله ها درباره ی تمام جزئیات نانو که شما را از هر منبع دیگر بی نیاز میکند.

 

عناوین مقاله ها و بخش هایی از انها: این مجموعه شامل شش مقاله است

 

خلاصه ی سه مقاله ی اول:

» نانو تکنولوژیچيست؟

» مطالعه نانوتکنولوژی

» نانوتکنولوژی انقلابی جديددرصنعت و تکنولوژی

» دورانديشی نانوتکنولوژی

 

 

نانوتكنولوژيچيست؟

 

كامپيوترهااطلاعات را تقريبا" بدون صرف هيچ هزينهأي باز توليد مينمايند. اقداماتي در دستاجراست تا دستگاههايي ساخته شوند كه تقريبا" بدون هزينه - شبيه عمل بيتها دركامپيوتر - اتمها را به صورت مجزا بهم اضافه كنند ( كنار هم قرار دهند). اين امرساختن اتوماتيك محصولات را بدون نيروي كار سنتي همانند عمل كپي در ماشينهاي زيراكسميسر ميكند. صنعت الكترونيك با روند كوچك سازي احياء مي گردد وكار در ابعاد كوچكترمنجر به ساخت ابزاري ميشود كه قادر به دستكاري اتمهاي منفرد مثل پروتئينها در سيبزميني و همانندسازي اتمهاي خاك، هوا و آب از خودشان ميگردد.
پيوند علم مواد ،شيمي و علوم مهندسي كه نانوتكنولوژي ناميده ميشود عرصه أي را بوجود ميآورد كه ماشينآلات خود تكثيركننده و محصولات خود اسمبل از اتمهاي اوليه ارزان ساخته شوند.
نانوتكنولوژي توليد مولكولي يا به زبان ساده‌تر ، ساخت اشياء اتم به اتم،مولكول به مولكول توسط بازوهاي روبات برنامه‌ريزي شده در مقياس نانومتريك است ونانومتر يك ميلياردم متر است
( پهناي معادل با 3 تا 4 اتم). نانوتكنولوژي ساختابزارهاي نوين مولكولي منحصر به فرد با بكارگيري خواص شيميايي كاملا" شناخته‌شدهاتمها و مولكولها ( نحوه پيوند آنها به يكديگر) را ارائه مي‌دهد. مهارت مطرحه دراين تكنولوژي دستكاري اتمها بطور جداگانه و جاي دادن دقيق آنان در مكاني است كهبراي رسيدن به ساختار دلخواه و ايده‌آل موردنياز مي‌باشد. اين قابليت تقريبا" حاصلشده است.
بازده پيش‌بيني شده از تسلط بر اين تكنولوژي بسيار فراتر ازموفقيتهايي است كه تاكنون انسان بدانها نائل شده است.
قابليتهاي محتمل تكنيكينانوتكنولوژي عبارتند از :
1- محصولات خوداسمبل
2- كامپيوترهايي با سرعتميلياردها برابر كامپيوترهاي امروزي
3- اختراعات بسيار جديد ( كه امروزه ناممكناست)
4- سفرهاي فضايي امن و مقرون به صرفه
5- نانوتكنولوژي پزشكي كه درواقعباعث ختم تقريبي بيماريها، سالخوردگي و مرگ و مير خواهد شد.
6- دستيابي بهتحصيلات عالي براي همه بچه‌هاي دنيا
7- احياي مجدد بسياري از حيوانات و گياهانمنقرض‌شده
8- احياء و سازماندهي اراضي
دكترDrexler در همايش جهاني نظامعلمي در زمينه نانوتكنولوژي اظهار كرده است: “در جهان اطلاعات ، تكنولوژيهايديجيتالي كپي‌برداري را سريع، ارزان، كامل و عاري از هزينه‌بري يا پيچيدگي محتوايينموده‌اند. حال اگر همين وضعيت در جهان ماده اتفاق بيافتد چه مي‌شود. هزينه توليديك تن
‌تري بيت تراشه‌هاي RAM تقريبا" معادل با هزينه بري ناشي از توليد همانمقدار فولاد مي‌شود”.
دكترSmalley رئيس هيئت تحقيقاتي دانشگاه رايس و كاشف Buckyballs مي‌گويد:
" نانوتكنولوژي روند زيانبار ناشي از انقلاب صنعتي را معكوسخواهد كرد". در مقدمه مقاله نانوتكنولوژي كه توسط آقايان Peterson و Pergamit درسال 1993 نگاشته شده چنين آمده است :
" تصور كنيد قادريد با نوشيدن دارو كه درآب ميوه مورد علاقه‌تان حل شده است سرطان را معالجه كنيد . يك ابر كامپيوتر را كهبه اندازه يك سلول انسان است در نظر بگيريد. يك سفينه فضايي 4 نفره كه به دور مدارزمين مي‌گردد با هزينه‌اي در حدود يك خودروي خانوادگي تجسم كنيد" .
موارد فوق،فقط تعداد محدودي از محصولات انتظار رفته از نانوتكنولوژي هستند. انسان در معرض يكانقلاب اجتماعي تسريع شده و قدرتمند است كه ناشي از علم نانوتكنولوژي است. در آيندهنزديك گروهي از دانشمندان قادر به ساخت اولين آدم آهني با مقياس نانومتري مي‌گردندكه قادر به همانندسازي است. طي چند سال با توليد پنج ميليارد تريليون نانوروبات ،تقريبا" تمامي فرايندهاي صنعتي و نيروي كار كنوني از رده خارج خواهند شد. كالاهايمصرفي به وفور يافت‌شده ، ارزان، شيك و با دوام خواهند شد. دارو يك جهش سريع وكوانتومي را به جلو تجربه خواهد نمود. سفرهاي فضايي و همانندسازي امن و مقرون بهصرفه خواهند شد. به اين دلايل و دلائلي ديگر، سبكهاي زندگي روزمره در جهان بطورزيربنايي متحول خواهد شد و الگوي رفتاري انسانها تحت‌الشعاع اين روند قرار خواهدگرفت

 

مقاله ی چهارم:فناوری نانو چیست      93 صفحه

 

فناوري‌نانو واژه‌اي است كلي كه به تمام فناوري‌هاي پيشرفته در عرصه كار بامقياسنانو اطلاق مي‌شود. معمولاً منظور ازمقياسنانوابعادي در حدود 1nm تا 100nm مي‌باشد. (1 نانومتر يک ميليارديم متر است).
اولين جرقه فناوري نانو (البته درآن زمان هنوز به اين نام شناخته نشده بود) در سال 1959 زده شد. در اين سالريچاردفاينمنطي يك سخنراني با عنوان «فضاي زيادي در سطوح پايين وجود دارد» ايده فناوري نانو رامطرح ساخت. وي اين نظريه را ارائه داد كه در آينده‌اي نزديك مي‌توانيم مولكول‌ها واتم‌ها را به صورت مسقيم دستكاري كنيم.
واژه فناوري نانو اولين بار توسطنوريوتاينگوچياستاد دانشگاه علوم توكيو در سال 1974 بر زبانهاجاري شد. او اين واژه را براي توصيف ساخت مواد (وسايل) دقيقي كه تلورانس ابعاديآنها در حد نانومتر مي‌باشد، به كار برد. در سال 1986 اين واژه توسطكياريك دركسلردر کتابي تحت عنوان : «موتور آفرينش: آغاز دوران فناوري‌نانو»بازآفريني و تعريفمجدد شد. وي اين واژه را به شكل عميق‌تري در رساله دكتراي خود مورد بررسي قرار دادهو بعدها آنرا در کتابي تحت عنوان «نانوسيستم‌ها ماشين‌هاي مولكوليچگونگي ساخت و محاسبات آنها» توسعه داد.

 

 

 

مقاله ی پنجم:ضرورت و روش تدوين استراتژي نانوتكنولوژي براي فن‌آوري مخابرات الكترواپتيك كشور     28صفحه

چكيده

با توجه به افزايش تقاضا براي استفاده از سيستم‌هاي مختلف ارتباطي سريع و پر ظرفيت، سيستم مخابرات نوري بهترين انتخاب براي جوابگويي به اين تقاضاي روز افزون است. اين سيستم‌ها در سرعت‌هاي بالا با استفاده از موجبرهاي الكترواپتيك در ابعاد نانومتري ساخته مي‌شوند. گرچه كشور ما در زمينه‌هاي مختلف علمي ممكن است از كشورهاي پيشرفته عقب‌تر باشد، ولي شواهد حاكي از آن است كه در زمينه اپتيك و ليزر فاصله ما با آنها بسيار كم است و با برنامه ريزي دقيق، خيلي سريع مي‌توان با آنها رقابت كرد[1]. از طرفي تا سال 2000 هنوز كشورهاي منطقه خاورميانه سهمي در بازار بين المللي مخابرات نوري نداشتند و اين منطقه بكر و خالي از رقيب داخلي باقي مانده‌است. ضمنا تا سال 2004 سهم اين بازار حدود 100 ميليارد دلار برآورد شده، كه رقم قابل توجهي است[2]. به‌عنوان مثال، فروش كريستال‌هاي غيرخطي كه در مخابرات الكترواپتيك به‌كار مي‌رود، رشدي سرسام آور دارد بطوري‌كه در سال 2005 فروش 36 برابر فروش سال 2000 خواهد بود و به‌طور متوسط سالانه بيش از 90% افزايش رشد وجود خواهد داشت[2]. بنابراين تدوين استراتژي واحد، در كل كشور رمز موفقيت در اين كار خواهد بود. در اين مقاله ابتدا ضرورت تدوين استراتژي نانوتكنولوژي براي مخابرات الكترواپتيك بيان مي‌شود، سپس مدل جامع مديريت استراتژيك و روش و مراحل تدوين استراتژي ارايه مي‌شوند. در ادامه، نمونه‌اي از نقاط قوت و ضعف و فرصت‌ها و تهديدها در زمينه فن‌آوري مخابرات الكترواپتيك و استراتژي‌هاي مرتبط و متناسب با آنها بيان مي‌شود. در آخر راهكارها و پيشنهاداتي براي پياده‌سازي در ايران ارايه خواهد شد.

 

مقاله ی ششم:فناوري نانو (نانو تكنولوژي) چيست   21صفحه

نانوتکنولوژي، فناوريجديد است که تمام دنيا را فرا گرفته است و به تعبيردقيقتر "نانوتکنولوژي بخشي از آينده نيست بکله همهآينده است" . در اين نوشتار بعد از تعريفنانوتکنولوژي و بيان کاربردهاي آن دلايل و ضرورتهايتوجه به اين فناوري آورده شده است:

تعريف نانوتکنولوژي وآشنايي با آن

نانوتکنولوژی، توانمندي توليدمواد، ابزارها و سيستمهاي جديد با در دست گرفتنکنترل در سطوح ملکولي و اتمي و استفاده از خواص استکه در آن سطوح ظاهر مي­شود. از همين تعريف سادهبرمي­آيد که نانوتکنولوژی يک رشته جديد نيست،بلکه رويکردي جديد در تمام رشته هاست. براينانوتکنولوژي کاربردهايي را در حوزه های مختلف ازغذا، دارو، تشخيص پزشکي و بيوتکنولوژي تا الکترونيک،کامپيوتر، ارتباطات، حمل­و­نقل، انرژي، محيطزيست، مواد، هوافضا و امنيت ملي برشمردهاند.کاربردهاي وسيع اين عرصه به همراه پيامدهاياجتماعي، سياسي و حقوقي آن، اين فن ­ آوري رابه­عنوان يک زمينه فرا رشته­اي و فرابخشمطرح نموده است.


مبلغ قابل پرداخت 10,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۱ فروردین ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 169

باتشکر از بازدید شما،، لبخند فراموش نشود

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما