ارزان ترین فایل ها را از ما خریداری کنید..

محل لوگو

نظرسنجی سایت

قیمت های سایت ما را چطور ارزیابی میکنید؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

مقاله ی صهیونیسم


مقاله ی صهیونیسم

فرمت:doc

تعداد صفحه ها:21

بخش هایی از مقاله:

عيد پسحو يهوه در تورات چنين فرمود :                                                                           

«سه بار در سال براي منجشن بگير ... سه بار در سال هر مذكري از (جامعه) تو در پيشگاه خداوند حضوريابد»

اين سه جشن به ترتيب جشن پِسَح، جشن شاووعُوت و جشن سوكوُت نامدارند.و اما عيد پسح كه موضوع مورد بحث ما مي باشد .
اين عيد از روزپانزدهم ماه نيسان آغاز مي شود و 8 روز ادامه دارد . (1) (2).      

حال حاضر ما در سال 5767عبري به سر ميبريم . در 15 نيسان سال 2448 حدود 3319 سال پيش قوم بني اسرائيل توسط حضرت موسي عليه السلام از سرزمين مصرخارج شدند . زيرا در مصر توسط قبطيان (فرعونيان) تحت فشار بودند . حضرت موسي سعينمود تا فرعون را به خداپرستي هدايت كنداما پس از عدم موفقيت قوم بني اسرائيل ازسرزمين مصر خارج شدند و 8 روز بعد به درياي سرخ مي رسند . (3) به همين دليل يهوديان هر سال اين ايام را گرامي مي دارند و بهاين مناسبت جشني برپا ميكنند كه سنت هاي مخصوصي و قوانيني دارد . تورات در سفرخروج باب 12 به تفصيل در اين مورد بحث ميكند و علت و چگونگي برپاي اين جشن را توضيحميدهد . نام پسح از کلمه‌اي در تورات که با لفظ پاسَح آمده است به معني گذرکردن، جستن و رحم نمودن گرفته شده است . زيرا يَهُوِه (خداي يهود) در ايروز ازبالاي خانه هاي قوم بني اسرائيل عبور كرد به همين دليل آن را پسح مي نامند .                                              

البته اين عيد نام هاي ديگري نيز دارد:عيد بهار . زيرا اين عيد در ماهنيسان واقع شده و ماه نيسان اولين ماه است و هميشه در بهار واقع مي شود .جشنآزادي نام ديگري است كه به اين عيد مي دهند زيرا يهوديان به گفته خود از دست فرعونآزاد شدند . نام ديگر اين جشن عيد فطير يا عيد مصا نام دارد .از آنجا کهيهوديان هنگام خروج از مصر فرصت کافي براي تهيه خمير جهت پخت نان نداشتند، ناگزيراز خمير ترش نشده «فطير» استفاده کرده، نان فطير ساختند که در زبان عبري «مَصا» نامدارد و يهوديان در اين عيد تنها مجاز به استفاده اين نوع نان هستند . و در اين اياميهوديان نبايد به هيچ وجه از حامص (خمير يا ناني كه از گندم و جو تهيه شده باشد) استفاده بكنند و حتي آن را در خانه نگهداري كنند بلكه فقط مي توانند به جاي "حامص" از "مصا" استفاده كنند .




 

 



 

 


مبلغ قابل پرداخت 8,300 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۴ فروردین ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 159

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

باتشکر از بازدید شما،، لبخند فراموش نشود

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما