ارزان ترین فایل ها را از ما خریداری کنید..

محل لوگو

نظرسنجی سایت

قیمت های سایت ما را چطور ارزیابی میکنید؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

مقاله ی تحقیقی درباره ی زندگینامه سه شخصیت بزرگ تاریخ معاصر(شهید ایت الله مدرس-دکتر محمد مصدق-شیخ فضل الله نوری)


مقاله ی تحقیقی درباره ی زندگینامه  سه شخصیت بزرگ تاریخ معاصر(شهید ایت الله مدرس-دکتر محمد مصدق-شیخ فضل الله نوری)

فرمت:doc

تعداد صفحه:82

 

مجموع چهار مقاله ی باارزش و کامل درباره ی سه شخصیت بزرگ تاریخ معاصر.

قیمت هرکدام از این مقاله ها در اینترنت از قیمت کل این مجموعه بیشتر است اما ما انها را در قالب یک مجموعه برای شما جمع اوری کردیم.

مطمئن باشید با  خواندن این مجموعه از هر منبع دیگر بی نیاز خواهید شد.

بخش هایی از هرمقاله:

 

 

زندگینامه ی دکتر مصدق  21صفحه

مقدمه

 

دكتر محمد مصدق(1345-1261) نخست‌وزير دولت مردمي ايران و يكي از رهبران جنبشملي‌كردن صنعت نفت بود. او كه از دانشگاه نوشاتل سوييس در رشته‌ي حقوق درجه‌ي دكتراگرفته بود، توانست بر حق بودن مردم ايران را در موضوع نفت در دادگاه لاهه ثابت كند. اما كودتايي كه با پشتيباني انگليس و آمريكا و همراهي برخي نيروهاي داخلي در 28مرداد 1332 رخ داد، بازگشت دوباره‌ي نظام خودكامه‌ي پهلوي و خانه‌نشيني مصدق را بههمراه داشت. با اين همه،كار ماندگار او الهام‌بخش جنبش‌هاي ضد استعماري در منطقهشد.

 

كودكي و جواني

 

محمد مصدق روز 29 ارديبهشت سال 1261 خورشيدي در تهران به دنيا آمد. پدرش ميرزاهدايت آشتياني، وزير دفتر استيفا(دارايي) در دوران ناصرالدين‌شاه قاجار بود كهگرايش زيادي به ميرزاتقي‌خان اميركبير داشت. مادرش ملك تاج خانم(نجم السلطنه) نواده‌ي عباس‌ميرزا و بنيان‌گذار بيمارستان نجميه‌ي تهران بود. مصدق در خانواده‌ايپرورش يافت كه به اسلام، حضرت محمد(ص) و خاندان پاكش علاقه‌ي فراوان داشتند.ميرزاحسن‌خان اعتماد السلطنه،وزير انطباعات(چاپ و نشر) ناصرالدين شاه، در روزنامه‌يخاطرات خود آورده است كه هر گاه نشستي از درباريان برگزار مي‌شد و مي‌خواستند درادامه‌ي كار به هجوگويي و يا نوشيدن شراب بپردازند، ميرزا هدايت از آن نشست بيرونمي‌رفت.

 

مصدق آموزش‌هاي معمول در آن زمان را در تهران فراگرفت و پس از مرگ پدر به مقاماستيفاي خراسان برگزيده شد. اما از آن‌جا كه به علوم نوين علاقه داشت، كار پدرانخود را رها كرد و در مدرسه‌ي سياسي تهران، كه به تازگي برپا شده بود، به ادامه‌يتحصيل پرداخت. او كه در جريان انقلاب مشروطه به جرگه‌ي آزادي‌خواهان پيوسته بود، پساز آن كه محمدعلي شاه مجلس را به توپ بست، زماني را مانند بسياري از آزادي‌خواهانفراري شد و پنهاني زندگي مي‌كرد. سپس از راه روسيه به اروپا رفت و در مدرسه‌ي علومسياسي پاريس به فراگيري آموزش‌هاي عالي پرداخت. او پس از دو سال به دليل بيماري بهايران بازگشت، اما پس از پنج ماه راهي سوييس شد و در نوشاتل در رشته‌ي حقوق بهفراگيري دانش پرداخت. سرانجام در سال 1913 ميلادي توانست درجه‌ي دكتراي حقوق رادريافت كند و پس از يك دوره كارآموزي، پروانه‌ي وكالت گرفت.

 

 

 

 

 

زندگی نامه آیت الله سید حسن مدرس  41صفحه

فقيه مجاهد و عالم پرهيزگار آيه الله سيدحسن مدرس يكى از چهره هاى درخشان تاريخ تشيع بشمار مى رود كه زندگى و اخلاق و رفتار و نيز جهت گيرى هاى سياسى و اجتماعى وىبراى مشتاقان حق و حقيقت نمونه خوبى است . او موقعيت خود را سراسر در راه اعتلاى اسلام نثار نمود و در جهت نشر حقايق اسلامى و دفاع از معارف تشيع مردانه استوار ماند.

همان گونه بود كه مى گفت و همانطور گفت كه مى بود. سرانجام به موجب آنكه با عزمى راسخ چون كوهى استوار در مقابل ستمگران عصر به مقابله برخاست و سلطه گرى استعمارگران را افشا نمود جنايتكاران وى را به ربذه خواف تبعيد نمودند و در كنج عزلت و غريبى اين عالم عامل و فقيه مجاهد را به شهادت رسانيدند.

اين نوشتار اشاره اى كوتاه به زندگى ابرمردى است كه بيرق مبارزه را تنها در تنگنا به دوش كشيد و شجاعت تحسين برانگيزش چشم بدانديشان و زمامداران خودسر را خيره ساخت و بيگانگان را به تحير واداشت . اگر ما به ذكر نامش می پردازیم و خاطره اش را ارج مى نهيم بدان علت است كه وى پارسايى پايدار و بزرگوارى ثابت قدم بود كه لحظه اى با استبداد و استعمار سازش نكرد و در تمامى مدت عمرش ساده زيستى ، تواضع ، قناعت و به دور بودن از هرگونه رفاه طلبى را شيوه زندگى خويش ساخت و از طريق عبادت و دعا و راز و نياز با خدا، كمالات معنوى را كسب كرد.

 

زندگینامه ی شیخ فضل الله نوری  20صفحه

شيخ فضل الله نوري و سيّد عبدالله بهبهاني از رهبران مشروطه بودند كه به دست روشنفكران، به ترتيب اعدام و ترور شدند.

قلم به دستان غرب زده و شرق زده ي روشنفكر براي تخطئه و بدنام كردن رهبران واقعي انقلاب مردمي ايرانيان مسلمان – كه سعي در رهايي از سلطه ي زورگويان استبدادي و پرهيز از تجدد گرايي ضد ديني داشتند – از هيچ كوششي دريغ نورزيدند. البته شيخ فضل الله، در اين عرصه مورد حقد و كينه ي بيشتري قرار گرفت، زيرا او تنها شخصيت دوران خود بود كه به چهره ي واقعي فرنگ برگشتگان به اصطلاح روشنفكر پي برده و آنان را رسوا مي كرد، بنابراين خشم آنان هرگز از شيخ كاهش نيافت و هم اكنون نيز در كتب مختلف چهره ي اين روشنفكر واقعي مسلمان را مورد هتاكي و بي احترامي قرار مي دهند. روزي او را انگليسي، ديگر روز روسي، گاهي رياست طلب و گاه درباري، رشوه گير، مخالف مشروطه و هوادار رژيم استبدادي معرفي مي كنند.

شيخ فضل الله در سال 1259 هـ.ق در نور مازندران ديده به جهان گشود. پس از طي مراحل ابتدايي تحصيل، براي تكميل دروس خود در اوايل جواني به نجف اشرف رفت و در سال 1292 هـ.ق با مهاجرت به سامرا در زمره ي شاگردان درجه ي اول ميرزاي شيرازي، بزرگ مرد و قهرمان مبارزه با استعمار انگلستان در آمد و از محضر وي استفاده هاي فراوان برد. سرانجام نيز در سال 1300 هـ.ق جهت تبليغ معارف اسلامي عازم ايران شد و در تهران اقامت گزيد.

نيم نگاهي به اعترافات دشمنان شيخ، خالي از لطف نيست:

- «… حاجي شيخ فضل الله اگر چند ماهي در عتبات توقف كند. شخص اول علماي اسلام خواهد گرديد، چه هم حسن سلوك دارد و هم مراتب علميّه و هم نكات رياست را بهتر از ديگران دارا است…»

«شيخ فضل الله مقام علمي اش بالاتر از سيّدين مسند نشين است، طلاب و بيشتر اهل منبر دور او را دارند…»(1)


مبلغ قابل پرداخت 9,800 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۰ فروردین ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 134

دیدگاه های کاربران (0)

باتشکر از بازدید شما،، لبخند فراموش نشود

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما