ارزان ترین فایل ها را از ما خریداری کنید..

محل لوگو

نظرسنجی سایت

قیمت های سایت ما را چطور ارزیابی میکنید؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

مقاله ی ورزش ، سلامتی و کوهستان


مقاله ی ورزش ، سلامتی و کوهستان

فرمت:doc

تعداد صفحه:19

بخش هایی از مقاله:

ورزش، سلامتی ، کوهستان

مقدمه: دکتر لنور-آر- زومان پزشک و فیزیولوژیست معروف و سازمان دهنده مهندسی زیست می باشد . ایشان می گوید اگر بدن را به یک ماشین تشبیه نمائیم، نیاز به یک دانشگاه پلی تکنیک خواهیم داشت تا آن را بشناسیم.

هم اکنون در دانشگاهی که تقریبا بنیان گذار آن دکتر زومان می باشد، برای مهندسی زیست واحدهای درسی گذاشته شده است. نامبرده عضو کمیته ورزشی قلب امریکا و مشاور انجمن قلب امریکا و مشاور آمادگی جسمانی است. ایشان می گوید ورزش را جدی بگیریم.

در کشور خود ما ایران نیز دانشکده تربیت بدنی چنین جایگاهی دارد ولی ما باید به ورزش از دیدگاه پزشکی توجه نمائیم.

ماشینی شدن زندگی تحرک را کم کرده، اتومبیل و آسانسور فعالیت جسمی را از مردم سلب کرده است. بی حرکتی، غذاهای کم حجم و پرچرب ، کشیدن سیگار، مصرف شیرینی و شکلات و عدم آمادگی جسمانی انسان ها را از فرم خارج می کند. مشکل اصلی این شیوه زندگی افزایش میزان رسوب مواد در رگهای شریانی است که به مرور زمان به مسدود شدن آنها منجر می شود. این عروق بخصوص در قلب، مغز و کلیه اهمیت بیشتری دارد.

دکتر زومان عضو بین المللی فیزیولوژی ورزشی می کوشد نشان دهدکه عضلات بدن لازم است با روشی منظم و عمل یو نسبتا بی خطر از سستی و تنبل دور شوند و کاری که وظیفه آنها است انجام دهند.

ورزش، رژیم غذایی حساب شده و معقول و نکشیدن سیگار می تواند شادی و نشاط جامعه را تضمین نماید و از خطر گسترش رسوب مواد در شریان ها بکاهد. دکتر زومان می گوید انگیزه، چیزی است که انسان را به هرکاری ولو سخت وادار می کند.

دکتر آلبر آکاتوس رئیس کمیته ورزش انجمن قلب امریکا و استاد بخش قلب شناسی دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیای لوس انجلس در مورد زندگی ماشینی مطالبی را بیان میکند. او می گوید انسان ها امروزه همه چیز را درک می کنند و می شناسند ولی تنها شناخت خوبی ها و بدیها کافی نیست بلکه اجرای کارخوب اهمیت دارد و این اجرا عملی نیست مگر به عشق و اراده محکم.

انگیزه ورزش:

ورزش در افراد بالغ یعنی انسان های بالای 16 سال سه دلیل عمده دارد:

1-حفظ آمادگی جسمانی و سرحال بدون

2-لاغری و تناسب اندام

3- کاهش خطر حملات قلبی.

هرچه زمان می گذرد و سطح فرهنگ مردم بالا می رود، علاقه به ورزش نیز افزایش می یابد.

عدم تحرک و توارث و کهولت از عوامل مساعد کننده خطر سکته است و تقریبا همه این عوامل با ورزش کنترل و تعدیل می شود. کاستن هیجان و اضطراب و کم کردن وزن اضافی از خطراتی مثل فشار خون، دیابت و چاقی و فشارهای روحی می کاهد.

بالا بودن چربی خون حتی با ورزش قابل کنترل است و چربی بالا و عدم تحرک خطر بزرگی برای بروز عوارض قلبی عروقی است.

عادت کردن به ورزش مرتب زیباترین و مفیدترین عادات است. سرزندگی و شادابی و تناسب اندام و آمادگی جسمانی و نشاط روحی کافی نیست که از همین الان شروع کنیم؟!

یک تجربه بیولوژیکی و پژوهش علمی در جنگ کره و امریکا انجام شد. به این ترتیب که سربازان کشته شده را کالبد شکافی کردند و ملاحظه نمودند که رسوب در عروق سربازان امریکائی وجود دارد درحالی که در عروق سربازان کره ای وجود ندارد. زیرا امریکائی ها توان خرید غذاهای چرب و گران قیمت را داشتند ولی کره ای ها نداشتند و از فرآورده های حیوانی مانند گوشت، لبنیات، تخم مرغ که حاوی چربی های اشباع شده است محروم بودند و همه می دانیم که چربی های اشباع شده خطرات زیادتری برای ایجاد رسوب در عروق دارند.

چربی های اشباع شده: چربی های اشباع نشده:

1- روغن های جامد 1- روغن های مایع

2- گوشت پرچربی گاو، گوسفند، خوک 2- گوشت های سفید، مرغ و ماهی

3- شیر و لبنیات خالص 3-شیر و لبنیات پاستوریزه کم چربی

4- کره، پنیر، خامه 4- سویا و ذرت

آمادگی جسمانی چیست؟

آمادگی جسمانی یا آمادگی قلبی عروقی حالتی است که فرد بتواند کاری را با شدت و در زمان بیشتر و بدون خستگی انجام دهد. چنین فردی تحمل و مقاومت بیشتری دارد، ارگان های داخلی بدن فعالتر و کارآئی بیشتری دارند، فشار کمتری به قلب و عروقشان وارد می آید، کمتر احساس اضطراب و نگرانی می کنند، تغذیه و خواب بهتری دارند، هضم و جذب تغذیه ای شان کاملتر است.

این نکته را بدانیم که هر ورزشی به ورزشکار آمادگی جسمانی ذکر شده را نمی دهد.

در مورد سن یک نکته را در نظر داشته باشیم. آمار نشان داده است که آمار بیماری قلبی زیر 35 سال یک درصد و بالای 35 سال ده درصد است. در حالیکه فرد ظاهرا سالم بنظر می رسد (آمار کشور صنعتی امریکا).


مبلغ قابل پرداخت 5,400 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۷ فروردین ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 143

دیدگاه های کاربران (0)

باتشکر از بازدید شما،، لبخند فراموش نشود

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما