ارزان ترین فایل ها را از ما خریداری کنید..

محل لوگو

نظرسنجی سایت

قیمت های سایت ما را چطور ارزیابی میکنید؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

روش تدريس ايفاي نقش


روش تدريس ايفاي نقش

فرمت:doc

تعداد صفحه:15

بخش هایی از مقاله:

فهرست:

 

 مقدمه..........................................................................................................................

 

هدف اساس................................................................................................................

 

مضموم نقش...............................................................................................................

 

افرادي كه در روش ايفاي نقش شركت دارند.............................................................

 

مراحل اجراي روش تدريس ايفاي نقش....................................................................

 

محاسن و محدوديتهاي روش ايفاي نقش...................................................................

 

منابع و مآخذ...............................................................................................................

مقدمه:

 

« مي شنوم فراموش مي كنم، مي بينم به خاطر مي آورم. انجام مي دهم درك مي كني»

 

به نقل از :Mark Sutcliffe

 

« يكي از روشهاي خلافي كه در فعاليتهاي يا دادن براي ياد گرفتن به كار مي رود، روش ايفاي نقش يا وانمود سازي است. اين روش علاوه بر اين كه يادگيري كودكان و نوجوانان را عميق و پر بار مي كند. بسيار دكش و ذوق آفرين نيز هست. روش وانمود سازي از زندگي واقعي انسان ها، به ويژه زندگي شعف انگييز كودكان و نوجوانان گرفته شده است. همه دوست دارند در قالب شخصيت هاي ديگر در آيند و به بازي نقش بپردازند. انسان ها در زندگي روز مره خود همواره از شخصيت هايي كه دوست دارند يا از آنها خوششان مي آيد تقليد مي كنند و مي كوشند دفتار و منش آنها را به خود نسبت دهند، يا آرزو مي كنند كاش مي توانستند همچون آنان باشند. گاه آنان از روي تفريح يا طنز رفتار و كردار كساني را تقليد مي كنند كه سبب خنده و شادماني اطرافيان مي شود. كودكان و نوجوانان بيشتر از بزرگسالان اين گونه تقليد هاي صوري را دوست دارند آنان وقتي از كسي يا از رفتار و گفتار كسي به واقع خوششان بيايد خود را در هيأت و سطوت او فرو مي برند و خويش را همانند او مي پندارند،‌و نيز وقتي از كسي بدشان بيايد، يا از رفتار و گفتارش دلزده شوند فوري در نقش او ظاهر مي شوند و ادا و اطواري در مي آورند كه سبب تحريك ديگران نيز مي شود. گاه اين « ديگر شدن» به قدري طبيعي و جدي ظاهر مي شود كه آنان حيرت بزرگسالان را بر مي انگيزند. ماند گارترين يادگيري ها با شيوة ايفاي نقش صورت مي پذيرند.چون ايفاي نقش تنها شيوه اي است كه ياد گيرندگان از خود مايه مي گذارند. خود را در معرض مطالب يادگيري قرار مي دهند. و همان طور كه مي خواهند و مي توانند مطالب را دروي مي كنند و بروني ابزار مي دارند.» علي رؤوف ماهنامه رشد تكنولوژي آموزشي. 1382 ص16.

 

منابع و مآخذ:

 

- احديان. محمد و آقازادة‌ محترم ( 1378) راهنماي روش هاي نوين تدريس براي آموزش و كار آموزان . تهران: آييژ

 

- جويس، بورس (1382) الگوهاي تدريس 2000 ( ترجمة محمد رضا بهرنگي) تهران: نشر كمال تربيت

 

- رؤوف، علي(82-1381) روش ايفاي نقش، ماهنامة رشد تكنولوژي آموزشي

 

- شعباني ، حست(1382) مهارتهاي آموزشي و پرورشي( روش ها و فنون تدريس) تهران: سمت

 

- Sutcliffe, M ark. using role - play to teach undergraduate business students.

 

 


 


مبلغ قابل پرداخت 4,400 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۵ فروردین ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 308

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

باتشکر از بازدید شما،، لبخند فراموش نشود

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما